לבנון; יש ממשלה: התקוות וההרכב הפוליטי בצל הכאוס

אבי יעקב No Comments on לבנון; יש ממשלה: התקוות וההרכב הפוליטי בצל הכאוס

בשורה ליציבות האזור: נשיא לבנון חתם על מסמך הבנות להקמת ממשלה עם נג'יב מיקאתי המיועד לראשות הממשלה המיועדת | יהיו בה עשרים וארבעה שרים והרכב אתני רגיש ומורכב | ממשלה ראשונה מאז הפיצוץ בנמל ביירות | כל הפרטים

פיצוץ הספינה בנמל ביירות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לבנון מרכיבה ממשלה: נג'יב מיקאתי, עליו הוטלה מלאכת הרכבת הממשלה נפגש היום עם הנשיא מישל עהון בארמון הנשיאות. לאחר כי מרבית המכשולים בפני הרכבת ממשלה בראשותו של מיקאתי -הוסרו.

הממשלה בלבנון ראתה טלטלות במשך יותר מהשנה, מאז הפיצוץ בנמל בביירות שיוחס לחיזבאללה המעורר ויכוח פוליטי רחב, אין בלבנון ממשלה מתפקדת וממשלות לא הצליחו להתגבש מאז, בוודאי בצל הכאוס הפוליטי.

הנשיא עהון וראש הממשלה המיועד נג'יב מיקאתי חתמו על מסמך הקמת הממשלה, בה יהיו חברים 24 שרים. הבלוגר אבו עלי חושף לפי מקורות ערביים כי ההרכב האתני של הממשלה הלבנונית החדשה יורכב מחמישה סונים (כולל ראש הממשלה כמחוייב בחוק הלבנוני) חמישה שיעים, שני דרוזים ושנים עשר נוצרים

ראש הממשלה הנכנס, מיקאתי, בהצהרה ראשונה אחרי החתימה על הקמת הממשלה שלדברי גורמים לבנונים נשמע מדבריו רמיזה לכך שיהיה מוכן לפעול גם מול סין, סוריה ואיראן: "הממשלה תפעל מול כלל הגורמים למען האינטרס הלבנוני, מלבד ישראל כמובן" אמר ראש הממשלה הלבנוני הנכנס.

עם הוודע דבר הקמת הממשלה המונים נוהרים לרכוש דולרים בעקבות ירידת שער הדולר אל מול הלירה הלבנונית. עם זאת חשוב לציין כי שער שער הלירה, המטבע הלבנוני, נמצא כעת בשפל הכי משמעותי מזה מספר חודשים: 15,500 לירות לבנוניות לדולר אחד.



0 תגובות